wtorek, 17 kwietnia 2012

Harlan Coben "Obiecaj mi"

Czy jedna obietnica może zmienić Twoje życie w koszmar?
Tę książkę dostałam w prezencie w grudniu. Jest to moja pierwsza książka H. Cobena. Słyszałam, że książki tego autora są dobre i zapadają w pamięć. Jak na razie nie mam żadnego porównania, ale zmieni się to po maturach :)
Głównym bohaterem powieści jest Myron Bolitar, były koszykarz. Nierozłączny od lat ze swoim szalonym  przyjacielem Winem, obecnie wiedzie spokojne życie, spotykając się z Ali Wilder. Od paru lat nie wpakował się w żadne tarapaty. Do czasu. Do momentu zawarcia z dwoma nastolatkami - Aimee i Erin, obustronnej umowy. One obiecują mu, że nie będą wsiadały do auta, którego kierowca będzie pijany i w razie potrzeby zadzwonią po niego. On przysiągł przyjechać po nie w takiej sytuacji i nie mówić nic ich rodzicom. Najogólniej, obiecał je chronić.
Ile kłopotów może przysporzyć jedna niewinna obietnica? Tego Myron dowiaduje się już w ciągu kilku dni. Pewnej nocy odbiera telefon od jednaj z dziewcząt, pomaga jej. Rano okazuje się, że dziewczyna zniknęła... Bolitar zamienia się w detektywa i postanawia odnaleźć nastolatkę.

Następnie kilkanaście nudnych stron, przez które trzeba przebrnąć niemal na siłę. Ale warto, bo gdy akcja się rozkręci to niełatwo jest odłożyć książkę na bok. :)
Ile ludzi będzie zamieszanych w tę aferę? Wielu. Aż trudno spamiętać kto jest kto :p Czy dziewczyna uciekła czy została porwana? Do końca nie jest się pewnym, która opcja jest właściwa, bo Coben bardzo sprytnie zwodzi czytelnika. Czy warto? Warto. :)

3 komentarze:

  1. Świetnie, że wpadłaś na mojego bloga, bo teraz ja znalazłam Twojego :) to Twoje odliczanko również mnie motywuje, choć drugi raz WSZYSTKICH egzaminów maturalnych nie chciałabym powtarzać, bo to wykańczające i stresujące... Wystarczą mi te dwa, co przede mną.
    Trzymam kciuki, będzie dobrze! :)
    PS - matematyka to taka zołza, którą trzeba sprytnie podejść, dasz radę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Próbowałem przeczytać coś Cobena. Nie wyszło mi choć lubię ten gatunek literacki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka czekała cierpliwie aż ją dokończę jakieś dwa miesiące. Zaczęłam, stwierdziłam, że mi się nie podoba, ale potem z nudów sięgnęłam po nią znowu. I juz poszło gładko.

      Usuń